21-12 tot 10-01

10 januari 2013 - Veliko Tarnovo, Bulgarije

Hallo allemaal,

Vandaag is voorlopig mijn laatste dag in Europa. Vanavond vertrek ik met de bus naar Istanbul. In slechts 3 weken heb ik al ontzettend veel gezien en meegemaakt. Van Wenen wilde ik zo snel mogelijk vertrekken, aangezien het alleen maar regende en de stad mij niet zo aantrok. Daarom kwam ik al met kerst aan ik in Budapest, waar ik gelijk werd uitgenodigd in mijn hostel om mee  te doen met een kerstdiner. Hier heb ik het ontzettend gezellig gehad en kon ik in alle rust genieten van de warmwaterbaden in de koude buitenlucht. Niets heerlijkers dan in je zwembroek buiten rondlopen terwijl het vriest om vervolgens in een bad van 37 graden te duiken. Helaas werd ik ook iets te enthousiast van de stad aangezien ik mijn voet daar te veel had belast (met wandelen en schaatsen). Ik bleef hier de komende twee weken last van houden en de manier waarop ik hierdoor liep zag er een beetje raar uit (veel mensen dachten hierdoor dat ik gehandicapt was).

Na kerst volgde Oud en Nieuw, wat ik had besloten om te vieren in Macedonie. Ik kwam op de 30ste aan in Skopje na de nacht te hebben doorgebracht in de trein. Er is niets leuker dan te moeten zoeken naar een hostel in een stad waar ze straatnamen niet aangeven, waar niemand engels spreekt en terwijl je je backpack op je rug draagt. Toch lukte het me uiteindelijk wel om een hostel te vinden om het nieuwe jaar in door te brengen. Het vuurwerk hier stelde niks voor, maar de gezelligheid maakte het meer dan goed. Skopje is verder een interessante stad, het heeft een mooie oude Turkse wijk met veel oude moskeeen en orthodoxe kerken.

Vanuit Skopje nam ik een nachttrein naar Sofia. Helaas kwam ik er bij aankomst achter dat een aantal van mijn spullen waren gestolen onderweg. Mijn camera was ook gestolen, vandaar dat ik helaas geen foto’s heb tot aan Bulgarije. Nu ben ik in Veliko Tarnovo (in het oosten van Bulgarije) , een klein mooi bergstadje, waaruit ik vanavond een trein zal nemen naar Istanbul. Ik kan niet wachten om het koude Oost-Europa te verlaten en door te trekken naar het iets warmere Turkije.

Groetjes en veel liefs,

Robin

1. Astrid:
    10 januari 2013
    Hey Robin,

Klinkt inderdaad erg gezellig. Ik hoop dat je het in Turkije ook net zo leuk zult hebben :), en natuurlijk dat je voet weer beter wordt. Het ziet er in ieder geval mooi uit.

Heb je je camera nog kunnen ruilen?

XxX Astrid
  2. Je allerliefste zus:
    12 januari 2013
    Hai schattie!

Het ziet er idd koud maar wel heel mooi uit waar je bent geweest. Fijn dat het alleen reizen je zo goed af gaat! Ben trots op je ;-)

Je wordt hier gemist, ik kan al weken geen bestelling meer bij je plaatsen! En ik had nog wel zo`n behoefte aan pizza met witlof en tonijn, je specialiteit..

Love you very much, xjes van mij en DJ en robby
    p.s. hoop trouwens dat je alweer een nieuwe camera hebt, foto`s zijn wel heeeeel belangrijk!
  3. Laura:
    13 januari 2013
    Hey Robin! :)
    Klinkt goed, behalve dat je bestolen bent natuurlijk! :( Ik ben benieuwd hoe je het nu in Istanbul hebt! Ik vond het echt een betoverende, sfeervolle stad. Ik ben heel blij dat je het zo tof hebt, en je bent gewoon al bijna een maand onderweg! Nog heel veel plezier en avontuur toegewenst de komende tijd, en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Liefs,
    Laura